اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

در این وب سایت به معرفی سئو و نمونه کارها خواهیم پرداخت.

آموزش نصب درایور پرینتر کانن Canon

پنجشنبه, ۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳ ب.ظ

آموزش نصب پرینتر کانن

پرینترهای لیزری کانن و پرینترهای جوهرافشان کانن را می توان یکی از پرکاربردترین و پرمصرف ترین خطوط چاپگر در بین برندهای موجود در بازار دانست. کیفیت و قدرت تجهیزات برند کانن باعث محبوبیت بیشتر این محصول در محیط های خانگی، اداری و تجاری شده است. اگر شما نیز از این چاپگرها استفاده می کنید یا به تازگی چاپگر Canon خریداری کرده اید، نحوه نصب چاپگر Canon را یاد بگیرید.

نصب و راه اندازی چاپگرها با گذشت زمان آسان تر شده است. با این حال، استفاده از آنها در سیستم عامل های مختلف همچنان می تواند برای کاربران این محصولات دشوار باشد. در مطلب بعدی آموزش نصب پرینتر کانن در ویندوز 7 و 10 با سی دی و بدون سی دی ارائه شده است.

نصب پرینتر کانن روی ویندوز 7 با سی دی

اگر سیستم عامل شما ویندوز 7 است و قصد دارید یک چاپگر کانن روی آن نصب کنید، می توانید از سی دی همراه چاپگر استفاده کنید. در این بخش مراحل نصب چاپگر کانن با سی دی و اتصال آن به چاپگرهای روی سیستم را مورد بحث قرار دادیم:

سی دی درایور چاپگر را در درایو DVD-ROM رایانه خود قرار دهید. سیستم شما باید آن را شناسایی کرده و به طور خودکار درایورهای چاپگر را راه اندازی کند. منتظر بمانید تا مراحل نصب شروع شود. اگر اتفاقی نیفتاد، روی نماد «رایانه من»، درایو CD-ROM و پوشه‌های [PCL] یا [UFRII] -> [uk_eng] کلیک کنید. سپس روی [Setup.exe] دوبار ضربه بزنید تا فرآیند نصب شروع شود. عملیات نصب شروع شده و درایورهای لازم به صورت خودکار بر روی سیستم شما نصب خواهند شد.

اگر فرآیند اتوران کامل نشد، به سادگی این مراحل را دنبال کنید تا چاپگر کانن خود را به دستگاه های موجود در رایانه اضافه کنید و درایورهای آن را در ویندوز 7 نصب کنید:

1- از منوی Start گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید.

2- در سمت چپ و بالای پنجره باز شده روی «افزودن چاپگر» کلیک کنید.

3- اگر قصد اتصال به شبکه را ندارید، گزینه «افزودن چاپگر محلی» را انتخاب کنید. با این حال، اگر می خواهید چاپگر را از طریق شبکه بی سیم یا بلوتوث به رایانه خود متصل کنید، روی «افزودن یک شبکه، چاپگر بی سیم یا چاپگر بلوتوث» کلیک کنید. در اینجا ما گزینه اول را انتخاب کردیم.

4- در این مرحله پنجره "Select Printer Port" باز می شود. پورت چاپگر اتصالی است که به رایانه امکان تبادل اطلاعات با چاپگر را می دهد. تنظیمات پیش فرض را در این صفحه بگذارید و روی دکمه Next کلیک کنید.

5- در این مرحله پنجره "Install Printer Driver" ظاهر می شود. بسیاری از سیستم عامل ها درایورهای مختلفی دارند. اما اگر نمی توانید چاپگر مورد نظر را پیدا کنید و درایورهای داخلی فعلی برای شما کار نمی کنند، باید به سراغ دو گزینه "Windows Update" و "Have Disk" بروید. اگر سی دی مناسب برای چاپگر خود دارید، از گزینه "Have Disk" استفاده کنید و درایورهای نصب شده را مشخص کنید. اگر به دلایلی نتوانستید درایور را پیدا کنید، روی گزینه "Windows Update" کلیک کنید.

6- بدون ایجاد تغییر به پنجره بعدی می رویم و این به صورت پیش فرض است. کادری به نام "نام چاپگر را وارد کنید" ظاهر می شود. نام مورد نظر را وارد کرده و روی "بعدی" کلیک کنید. لطفا توجه داشته باشید که چاپگر شما پس از نصب با این نام ظاهر می شود.

7- پس از نصب، با باز شدن پنجره «اشتراک گذاری چاپگر» از شما پرسیده می شود که آیا می خواهید چاپگر کانن خود را به اشتراک بگذارید.

اگر نماد "این چاپگر را به اشتراک نگذارید" را مشاهده کردید، به این معنی است که شما قصد اشتراک گذاری دستگاه خود را ندارید. اما اگر اینطور باشد، با فعال کردن گزینه "اشتراک گذاری این چاپگر تا دیگران بتوانند شبکه شما را پیدا کنند و استفاده کنند"، کادرهای پایینی "اشتراک گذاری نام" فعال می شوند. برای اینکه دیگران شما را پیدا کنند، باید نام را در نظر بگیرید. البته می توانید از نام دستگاه پیشنهادی نیز استفاده کنید. این نام برای سایر کاربران شبکه نمایش داده خواهد شد.

Infine، روی "بعدی" کلیک کنید.

8- در مرحله آخر موفقیت سازمان شما اعلام می شود می‌توانید چاپگر Canon خود را با کلیک کردن روی «چاپ یک صفحه آزمایشی» آزمایش کنید. همچنین می توانید چاپگر خود را در پوشه "درایورها و چاپگرها" مشاهده کنید

چاپگر Canon را در ویندوز 10 با سی دی نصب کنید

پس از مراحل نصب چاپگر کانن در ویندوز 7، ما با ویندوز 10 کار می کنیم. سی دی را در دستگاه قرار می دهیم تا درایورها به طور خودکار نصب شوند. با این حال، به دلیل تفاوت بین ویندوز 10 و ویندوز 7، مراحل زیر را برای افزودن چاپگر به ویندوز 10 دنبال کنید.

1- در منوی «شروع»، «تنظیمات» را انتخاب کرده و وارد «دستگاه» شوید.

2- برای جستجوی چاپگر مورد نظر روی Add Printer or Scanners کلیک کنید.

3- در صورت یافتن چاپگر مورد نظر، گزینه «افزودن دستگاه» را کلیک کنید.

4- اگر دستگاهی پیدا نشد عبارت «چاپگر مورد نظر من در لیست نیست» ظاهر می شود. برای نصب دستی چاپگر Canon مورد نظر روی آن کلیک کنید.

هیچ چاپگری در لیست وجود ندارد.

5- صفحه «یافتن چاپگر با گزینه های دیگر» را مشاهده می کنید.

اولین گزینه نصب درایورهای مدل های بسیار قدیمی است که برای یافتن آن به کمک سازنده نیاز دارید

گزینه دوم جستجوی چاپگرها با استفاده از نام آنهاست.

در گزینه سوم برای افزودن پرینتر به IP آن نیاز داریم.

اگر می خواهید چاپگر خود را از طریق شبکه "Wireless" و "Bluetooth" متصل کنید، این گزینه را علامت بزنید.

اگر می خواهید یک چاپگر را به صورت "محلی" روی رایانه خود نصب کنید، آخرین گزینه "افزودن چاپگر محلی" را انتخاب کنید.

روی Next کلیک کنید و ادامه دهید. بقیه مراحل دقیقاً همان چیزی است که در ویندوز 7 توضیح دادیم. برای یافتن چاپگر خود در قسمت Devices مراحل مشابهی را دنبال کنید.
 

چاپگر Canon را در ویندوز 7 و 10 بدون سی دی نصب کنید

اگر به هر دلیلی سی دی راه اندازی چاپگر کانن را ندارید و چاپگر به صورت خودکار نصب نمی شود، می توانید با مراجعه به سایت پشتیبانی کانن به راحتی درایور چاپگر مورد نظر را مطابق با سیستم عامل کامپیوتر خود دانلود کنید.

1- به سایت پشتیبانی کانن مراجعه کنید. در کادر جستجو، پس از وارد کردن مدل چاپگر خود، به «درایورها و دانلودها» بروید.

2- در قسمت «انتخاب سیستم عامل» سیستم عامل های مناسب ویندوز 7 و 10 را برای رایانه خود انتخاب و دانلود کنید.

3- روی فایل دانلود شده دوبار کلیک کنید تا از حالت فشرده خارج شده و مراحل نصب شروع شود.

4- فایل "Wizard" برای نصب چاپگر Canon بر روی کامپیوتر شما است. بر روی گزینه "Next" کلیک کنید.

5- حالا دو گزینه «انتخاب دستگاه» و «انتخاب درایو» ظاهر می شود. در این مرحله «دستگاه» و «درایور» مورد نظر را انتخاب می کنید.

6- در این قسمت پنجره "Confirm setting" ظاهر می شود. روی گزینه "شروع" در پایین پنجره کلیک کنید.

7- با فشردن دکمه "شروع" نصب درایور آغاز می شود.

8. در این مرحله می توانید چاپگری را که می خواهید به عنوان چاپگر پیش فرض تنظیم کنید انتخاب کنید.

9- در نهایت با پرینت صفحه تست، نصب پرینتر کانن را تایید کرده و از برنامه خارج شوید.

آخرین کلمه

امیدواریم راهنمای نصب پرینتر کانن در ویندوز 7 و 10 ارائه شده در این مقاله به شما کمک کند تا به راحتی این چاپگر را در سیستم خود نصب کرده و از کار با آن لذت ببرید. اگر قصد خرید پرینتر کانن را دارید یا می خواهید از قیمت چاپگر کانن مطلع شوید، لطفا از طریق لینک زیر به فروشگاه ما مراجعه کنید. شما می توانید از تخصص همکاران ما بهره مند شوید و با کیفیت ترین و کاربردی ترین چاپگرهای موجود در بازار را انتخاب کنید.
بیشتر بخوانید:  https://avafarhang.com/how-to-install-canon-printer-driver/

  • سپیده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی