اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

در این وب سایت به معرفی سئو و نمونه کارها خواهیم پرداخت.

صفر تا صد خرید ماشین در ترکیه

پنجشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹ ق.ظ


اگر بخواهید خرید خودرو در ترکیه و ایران را با هم مقایسه کنید، تفاوت زیادی خواهید دید. مخصوصاً امروزه داشتن ماشین به یکی از ملزومات زندگی در شهرهای بزرگ تبدیل شده است. اگرچه ترکیه سیستم حمل و نقل بسیار بزرگ و مجهزی دارد، اما بسیاری از مردم به خصوص ایرانی ها ترجیح می دهند ماشین شخصی خود را داشته باشند.

البته به یاد داشته باشید که تنوع خودرو در ترکیه بسیار بیشتر از ایران است و بسیاری از برندهای معروف خودرو در این کشور نمایندگی فعال دارند. اما نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که خودرو در ترکیه قبلا سرمایه محسوب نمی شد اما در حال حاضر به دلیل کاهش شدید لیر نسبت به دلار قیمت خودرو بسیار افزایش یافته است پس شما خودتان خرید کنید. خودرو به عنوان سرمایه گذاری در ترکیه انتخاب مناسب و صحیح در این زمینه به شما کمک زیادی می کند.

اگرچه ترکیه در سال های گذشته افزایش قیمت خودرو در ایران را نداشت، اما اکنون قیمت ها در ترکیه هر روز در حال افزایش است، اگرچه هزینه نگهداری خودرو در ترکیه بسیار بالاست، بسیاری از متقاضیان ترجیح می دهند نگاه کنند. این برای استفاده شخصی و همچنین سرمایه گذاری است. برای اطلاع از نحوه گرفتن گواهینامه رانندگی در ترکیه اینجا کلیک کنید بازار خودرو ترکیه بازار بسیار متنوعی است با برندها و مدل های مختلف، برندهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی همگی در این بازار حضور دارند و شرکت هایی مانند اروپایی. رنو، فیات و تویوتا، هوندا، هیوندای و فورد برای افزایش فروش و کاهش قیمت واحدهای تولیدی را در کشور معرفی کرده اند.

از پرفروش ترین برندهای خودرو در ترکیه در سال 2018 می توان به رنو، فیات، فولکس واگن، فورد، تویوتا، هیوندای و پژو اشاره کرد. توجه داشته باشید که تمامی این خودروها در ترکیه مونتاژ می شوند و با قیمت بسیار کمتری نسبت به ایران در اختیار داوطلبان قرار می گیرند و حتی می توانید در ایام خاصی از سال تخفیف ویژه ای در نظر بگیرید.

بر خلاف ایران، ترکیه یکی از رایج ترین کشورها برای خودروهای دیزلی است. یکی از دلایل استفاده بیشتر از خودروهای دیزلی نسبت به خودروهای بنزینی این است که ترکیه واردکننده سوخت است. البته در نظر داشته باشید که قیمت خودروهای دیزلی در ترکیه از قیمت خودروهای بنزینی بیشتر است. اما از آنجایی که قیمت بنزین بالاتر از گازوئیل است، بسیاری از مردم ترجیح می دهند از خودروهای دیزلی استفاده کنند. برای اطلاع از قیمت ماشین در ترکیه با شرکت مهاجرتی شاهان همراه باشید.

خرید ماشین در ترکیه برای خارجی ها

خرید خودرو در ترکیه برای خارجی ها نسبت به شهروندان ترکیه مقرون به صرفه تر است و دلیل آن نیز عدم پرداخت مالیات خارجی های مقیم ترکیه است. در واقع، دولت ترکیه قوانینی وضع کرده است که خرید خودرو بدون مالیات را برای خارجی ها آسان تر می کند. این نکته را فراموش نکنید، برای خرید خودرو باید ساکن ترکیه باشید. اما برای خرید موتورسیکلت نیازی به اقامت در ترکیه نیست و فقط باید گواهی موتور سیکلت داشته باشید.

یک وسیله نقلیه صفر را مستقیماً از کارخانه خریداری کنید

همانطور که در بالا ذکر شد، بسیاری از شرکت های شناخته شده در جهان در ترکیه نمایندگی دارند. به همین دلیل می توانید مستقیماً از این شرکت ها خرید کنید. البته به یاد داشته باشید که در انتخاب مدل خودرو محدودیتی ندارید. حتی به عنوان یک توریست می توانید به راحتی برند مورد نظر خود را خریداری کنید.

پس از مراجعه به فرد و انتخاب مدل پرداخت، پرداخت خودرو می آید و سپس می توانید خودرو را ثبت نام کنید. در بسیاری از موارد هنگام خرید خودرو، شماره گذاری نیز انجام می شود.

بر خلاف ایران، پروسه نام گذاری خودرو در ترکیه به راحتی انجام می شود و در بسیاری از موارد اگر آداب و رسوم و قوانین کشور ترکیه را بدانید ۲ ساعت بیشتر طول نمی کشد. پیشنهاد ما به شما این است که در تمامی موارد خرید و نام گذاری خودرو با متخصصی که روش ترکی را بلد است مشورت کنید.

خرید ماشین دست دوم در ترکیه

خرید خودروهای دست دوم در ترکیه بسیار بیشتر از خودروهای دست دوم است. یعنی در بسیاری از موارد، مردم ترجیح می دهند به جای خرید مستقیم از شرکت ها، از خودروهای دست دوم مردم استفاده کنند. شاید به دلیل قیمت پایین آنها باشد. چون ماشین ها کار می کنند و کارکرده ها بسیار ارزان تر هستند. پس از توافق بر سر قیمت خودرو، از کارشناس بخواهید تا خودرو را بررسی کند و پس از پرداخت قیمت، از وی گواهی کارشناس بگیرید. علاوه بر این، قبل از نام گذاری خودرو، فروشنده باید کلیه جریمه ها و مالیات های مربوط به خودرو را پرداخت کند.

تماس با ماشین در ترکیه

خواه تابعیت ترکیه را با موفقیت دریافت کرده باشید یا اقامت طولانی مدت در ترکیه یا حتی اقامت یک ساله ترکیه را کسب کرده باشید، باید برای عنوان خودروی خریداری شده خود به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنید. بسیاری از وب سایت ها دارای مترجم رسمی ترکی هستند که اگر ترکی صحبت نمی کنید می توانید از آن استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید برای خرید خودرو و همراهی مترجم رسمی از خدمات موسسه الو اپلای استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که هزینه های مربوط به موارد جدید حدود 250 لیر خواهد بود. علاوه بر این، هزینه های اولیه مانند جریمه، مالیات و غیره بر عهده فروشنده است که باید همه آنها را بپردازد. پس از پرداخت مبلغ، مدارک خودرو و کارت خودرو به شما داده می شود. در این مدت یک ماه فرصت دارید تا پلاک خود را تحویل بگیرید. بهتر است کارهای مربوط به گرفتن پلاک را فورا انجام دهید تا اینکه آن را به روزهای آخر موکول کنید.

پس از ثبت نام در دفتر اسناد رسمی باید مطمئن شوید که درخواست پلاک باید از طریق پلیس انجام شود و به اداره پلیس مراجعه کنید. هزینه شما در کلانتری حدود 10 لیر خواهد بود. اگر از طریق سایت اقدام کنید، در برگه قرار به طور واضح مشخص می شود که چه تاریخ و ساعتی باید به کلانتری مراجعه کنید.

صنعت خودرو در ایران و ترکیه

قبل از مقایسه قیمت خودرو در ایران و ترکیه، خوب است اطلاعاتی در مورد صنعت خودرو در هر دو کشور داشته باشیم. تولید خودرو در هر دو کشور در اوایل دهه 1960 آغاز شد و هر دو طرف محصولات خود را از کشورهای دیگر تهیه کردند. ترکیه فورد را با جیپ ایران ادغام کرد. اما در طول سال ها کشورهای مختلف ترکیه را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده اند و ترکیه یکی از موفق ترین کشورها در زمینه جمع آوری خودروهای پرطرفدار است. ترکیه نه تنها در زمینه طراحی بلکه در زمینه تولید خودروهای داخلی نیز به موفقیت های بزرگی دست یافته است، زیرا خودروی ملی خود را در سال 2020 رونمایی کرد که انتظار می رود به تولید انبوه برسد.

همچنین ترکیه به یکی از کشورهای مهم تولید قطعات خودرو در جهان تبدیل شده است و شرکت های خارجی با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی ترکیه روز به روز بر سرمایه گذاری های خود در این کشور افزوده می شوند. اما در ایران تولید خودروهای داخلی به جای مونتاژ محوری ترجیح داده می شود که کار محور باشد. ناگفته نماند که صنعت خودرو در ایران به دلایل سیاسی و تجاری و همچنین تحریم های آمریکا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است.

  • سپیده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی