اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

در این وب سایت به معرفی سئو و نمونه کارها خواهیم پرداخت.

مراحل ساخت ابر کامپیوتر اگزا اسکیل توسط HPE

جمعه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۳، ۰۳:۲۰ ب.ظ

بیش از یک دهه پیش، پس از دستیابی به بسیاری از دستاوردهای علمی و مهندسی در سطح جهانی با استفاده از رایانه های مدرن، دانشمندان، محققان و مهندسان پتااسکال هنوز برای حل مشکلات به قدرت رایانه بیشتری نیاز داشتند. در این شرایط یک کامپیوتر مخصوص Exascale با ظرفیت ده برابر کامپیوتر Petascale طراحی شد.

قدرت محاسباتی بیشتری برای درک بهتر سیستم‌هایی مانند بدن انسان از درون یک سلول گرفته تا کل اندام یا الگوهای آب و هوا از متر تا کیلومتر مورد نیاز بود. به همین دلیل است که هر سال در روز Exascale، قدرت 1018، میلیاردها میلیارد عملیات در ثانیه، و تأثیر دگرگون کننده آن بر اکتشافات علمی و نوآوری را جشن می گیریم.

پس از اینکه با استفاده از ابررایانه Petascale دستاوردهای علمی و مهندسی بزرگی در سراسر جهان به دست آمد، دانشمندان، محققان و مهندسان همچنان به قدرت محاسباتی بیشتری برای حل مسائل نیاز داشتند. در این مدت کامپیوترهای Exascale ساخته شدند که ده برابر قدرتمندتر از کامپیوترهای Petascale بودند. برای درک بهتر سیستمی مانند بدن انسان، نیاز بیشتری به قدرت محاسباتی وجود داشت.

ابرکامپیوترهای Exascale به مراکز داده پیشرفته نیاز دارند تا نیازهای انرژی و سرمایش بالا را برآورده کنند. به دلیل اندازه بزرگ و حجم کاری سنگین، امکانات مرکز داده با اصلاحات ساختاری قابل توجهی روبرو هستند. این پروژه بزرگ و پیچیده با آماده سازی مواد در مراکز داده که سیستم های قدیمی در آن قرار دارند آغاز می شود. هر آزمایشگاهی که میزبان سیستم Exascale باشد، ملزم به انجام این کار است. این به معنای بیرون کشیدن ابرکامپیوتر قدیمی و پرتاب همه چیز از اتاق، از جمله لوله کشی، زیرساخت های الکتریکی و حتی کف مرکز داده بود.

 

مقاله " مراحل ساخت ابر کامپیوتر اگزا اسکیل توسط HPE " در سوکت را مشاهده کنید.

  • سپیده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی