اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

در این وب سایت به معرفی سئو و نمونه کارها خواهیم پرداخت.

نکات جالب برای سنگ کلیه

سه شنبه, ۲۲ اسفند ۱۴۰۲، ۰۵:۴۲ ب.ظ


سنگ کلیه که نفرولیت نیز نامیده می شود، مواد جامدی هستند که از نمک موجود در ادرار تشکیل می شوند. اکثر بیماران مبتلا به سنگ کلیه معمولاً در سال های اول زندگی ایجاد می شوند و این بیماری در حدود 28 سالگی به اوج خود می رسد. به طور کلی، سنگ کلیه در مردان چهار برابر بیشتر از زنان است. با متخصص اورولوژی همراه باشید.

سنگ کلیه

در طول فرآیند تحقیق، دانشمندان این سوال را مطرح کردند که آیا می تواند با تکان دادن شدید بدن به از بین بردن سنگ کلیه کمک کند؟ لذا بازی های شهربازی را موثر می دانند. اما این مشکل باعث درد شدید می شود، گاهی اوقات به بیمار اجازه حرکت نمی دهد و نمی توان آن را خیلی علمی دانست. در این مقاله به نکاتی در مورد سنگ کلیه و راه های جالب برای از بین بردن آن می پردازیم.

همه سنگ های کلیه یکسان نیستند

احتمالا بیشتر شما فکر می کنید که تمام سنگ های کلیه کلسیمی هستند. شایع ترین نوع سنگ کلیه البته این نوع است و اختلالات متابولیک، عوامل تغذیه ای و جراحی بای پس روده می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

نوع دیگر سنگ های استروویت است. این بیماری در اثر عفونت هایی مانند عفونت های مجاری ادراری ایجاد می شود و می تواند به سرعت ایجاد شود. کم آبی بدن، نقرس و سایر عوامل ژنتیکی می تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه با اسید اوریک شود. در نهایت، سنگ‌های سیستین در نتیجه یک بیماری ژنتیکی تشکیل می‌شوند که در آن کلیه‌ها اسید آمینه بیش از حد تولید می‌کنند.

سنگ های واقعی باعث درد نمی شوند

گاهی اوقات بیماران فکر می کنند که می توانند حرکت سنگ یا لبه تیز آن را احساس کنند. اما این طوری نیست. این بیماری زمانی رخ می دهد که سنگ کلیه به داخل مزانشیم می افتد، در آنجا گیر می کند و انسداد ایجاد می کند. حالب لوله ای است که ادرار را از کلیه به مثانه می رساند.

مصرف زیاد کره بادام زمینی می تواند باعث بیماری کلیوی شود

اگر مستعد ابتلا به سنگ کلیه هستید، سطوح بالای اگزالات در رژیم غذایی همراه با کلسیم در ادرار می تواند باعث ایجاد سنگ کلیه شود.

غذاهای غنی از اگزالات عبارتند از اسفناج، ریواس، شکلات، قهوه و کره بادام زمینی. نگران نباشید، تنها در صورت مصرف بیش از حد این غذاها، حتی اگر مستعد ابتلا به آنها باشید، می توانید به سنگ کلیه مبتلا شوید. در عین حال، رژیم غذایی سرشار از اگزالات تنها یکی از عوامل خطر سنگ کلیه است.

محل زندگی شما می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد

متخصصان ارولوژی معتقدند زندگی در آب و هوای گرم که باعث کم آبی بدن می شود، خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد، زیرا وقتی بدن شما کم آب می شود، مواد زائد در کلیه ها باقی می ماند و در نهایت سنگ تشکیل می دهد. بنابراین منطقی است که این بیماری در مناطق گرم و تابستان امسال شیوع بیشتری داشته باشد.

رابطه جنسی می تواند به دفع سنگ کمک کند

رابطه جنسی می تواند به دفع سنگ های کوچک کلیه کمک کند. دانشمندان حدس می زنند که این به دلیل آزاد شدن اکسید نیتریک است. اکسید نیتریک یک ماده شیمیایی است که باعث انقباض و شل شدن عضلات بدن می شود. کارشناسان توصیه می کنند افراد مبتلا به سنگ کلیه روزانه 2 تا 3 واحد لبنیات مصرف کنند اما مصرف مکمل های کلسیم برای این افراد خطرناک است.

تئوری این است که اکسید نیتریک باعث شل شدن و گشاد شدن و شل شدن مجرای ادرار می شود تا سنگ راحت تر دفع شود. اما نتایج این تحقیق به طور کامل تایید نشده است.

فوتبال دشمن شما نیست

این روش برای جلوگیری از مصرف لبنیات توسط افراد مستعد ابتلا به سنگ کلیه منسوخ شده است. در واقع، اگر فردی مصرف کلسیم را کاهش دهد، در عوض به بدن کمک می کند اگزالات بیشتری جذب کند (اگزالات بیش از حد در بدن باعث تشکیل سنگ کلیه می شود).

بدن برای حفظ استخوان ها، به ویژه در زنان یائسه، به کلسیم نیاز دارد. اورولوژیست ها به افراد مبتلا به سنگ کلیه توصیه می کنند که روزانه 2 تا 3 واحد لبنیات مصرف کنند.

اما مصرف مکمل های کلسیم برای افراد مبتلا به سنگ کلیه توصیه نمی شود زیرا کلسیم قرص ها مانند کلسیم غذا جذب نمی شود و به مرور زمان در ادرار افزایش می یابد که می تواند منجر به مشکلات ورزشی شود. سنگ ها

نوشیدن آبلیمو از تشکیل سنگ جلوگیری می کند

نوشیدن لیموناد (یا آب لیموترش) می تواند به جلوگیری از سنگ کلیه با اسید اوریک کمک کند. لیمو دارای غلظت بالایی از سیترات است، از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می کند و حتی می تواند با قلیایی کردن ادرار، سنگ های اسید اوریک را حل کند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۲/۱۲/۲۲
  • ۱۳۰۵۸ نمایش
  • سپیده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی