اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

در این وب سایت به معرفی سئو و نمونه کارها خواهیم پرداخت.

هر آنچه که باید درباره نت آهنگ بدانید

پنجشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸ ق.ظ


قبل از یادگیری نواختن یک ساز، همه دانش آموزان باید ابتدا نحوه خواندن موسیقی را بیاموزند. هنگام یادگیری موسیقی به حروف موسیقی نت های موسیقی می گویند. نت های موسیقی شامل یک گام یا فرکانس ثابت برای هر نت و یک نماد برای آن نت است. موسیقی ترکیبی از صداهاست. این صداها نت نامیده می شوند و شکل زیبایی از موسیقی را تشکیل می دهند. این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد نت های موسیقی و انواع آن ها ارائه می دهد.

اولین قدم درک مفهوم نت موسیقی است

کوچکترین واحدی که یک ملودی را می سازد یک نت است. وقتی به یک قطعه موسیقی خوب گوش می دهیم، ترکیب نت های مختلف را می شنویم. بسیاری از مردم نت ها را شبیه به الفبای موسیقی می دانند، اما نت های موسیقی بیشتر شبیه به اعداد هستند. بین اعداد واقعی مختلف، اعداد اعشاری مانند نت ها قرار می گیرند که بین آنها نیز علائم وجود دارد. این علائم کرون، دیز و بمل نامیده می شوند. این نت‌های کوچک زیر نت‌های اصلی نیم تا ربع زیر نت‌های اصلی قرار می‌گیرند. در حالی که هیچ چیز دیگری بین حروف الفبا قرار نمی گیرد. همانطور که قبلا ذکر شد، نت های موسیقی دو معنی دارند. یکی از معانی آن صدایی با فرکانس ثابت است که به آن نت می گویند. معنی دیگر نت، علامت نوشتاری این صداها است.

نت های کلیدی موسیقی چیست؟

نت ها در ایران مانند فرانسه و ایتالیا نام گذاری می شوند. نت های موسیقی را می توان به صورت زیر خواند: دو، ری، می، فا، سل، لا، سی. خطوطی که نت ها در امتداد آنها کشیده می شوند، خطوط راهنما نامیده می شوند. خط حامل شامل 5 خط افقی است که از بالا به پایین شماره گذاری شده اند. به عنوان مثال، نتی که پایین تر از نت دیگری قرار می گیرد، گام کمتری دارد. البته نه تنها این خطوط طبقه بندی می شوند، برخی از آنها می توانند بالای یا زیر خط حامل باشند.

علامت گرد روی هر فاکتور، سرفصل فاکتور نامیده می شود. سر مش تعیین می کند که چگونه روی خط کمکی قرار می گیرد. خط عمودی کشیده شده در کنار هدر یادداشت، دسته نشانک نامیده می شود. بسته به موقعیت سر، نت را می توان به بالا یا پایین کشید. خط کوچک دیگری که روی یک نشانک کشیده می شود، پرچم نشانک نامیده می شود. اگر پرچم به گردن بسته شود، صدای چنگ است. دو پرچم نت چنگ دولا، برچه سوم چنگ A سه نت و به همین ترتیب برچه چهارم چهار نت لچانگ را تشکیل می دهند.

معنای لغوی 7 نت موسیقی

نت های موسیقی مانند کلمات دیگر هستند. که معنا و مفهوم خاص خود را دارد پشت هر رکورد یک داستان و روایت خاص نهفته است. اولین نت که دو (C) نامیده می شود از کلمه dominus می آید. این کلمه به هفت شهر عشق اشاره دارد. صدای دوم یا R(D) از کلمه Rajina به معنای ملکه است. از دیگر معانی می توان به خلیفه و ماه اشاره کرد ) از Tipasul به معنی نور و خورشید، نت La (A) از Koila به معنای راه شیری و آخرین نت C (B) از Sassi Deval به معنای همه کهکشان ها است. 

برای دانلود آهنگ خارجی به سایت موزیک باران مراجعه نمایید.

نمادهایی که گام نت را تغییر می دهند

هنگام نوشتن نت های موسیقی، علامت های خاصی در سمت چپ هر نت نوشته می شود و در واقع فرکانس صدای نت را تغییر می دهند. این علائم را دیز، بمل، بکار و مشتقات آنها می نامند. این نشانه ها گام هر نت را تغییر می دهند.

علامت زانو یا ♯: هنگامی که این علامت در سمت چپ هر نت قرار می گیرد، زیر و بمی نت را نیم قدم کاهش می دهد.

B flat یا ♭: وقتی در سمت چپ نت قرار می گیرد، صدای نت را پایین تر می کند. این تغییر در صدا در گام متوسط ​​رخ می دهد.

Double Ten یا X: وقتی این علامت در سمت چپ یک نت موسیقی قرار می گیرد، فرکانس نت تقریباً یک نت کاهش می یابد.

علامت مسطح دوبل یا ♭♭: این علامت که در سمت چپ یک نت قرار می گیرد، فرکانس آن نت را کاهش می دهد. سرعت تغییر این فرکانس یک برابر است.

ستاره یا ♮: اگر ستاره در سمت چپ نت باشد، نماد مبدل فرکانس را خنثی می کند و صدای هر نت به موقعیت اصلی خود باز می گردد.

ریتم موسیقی را گسترش دهید

فرض کنید آنها در حال گوش دادن به یک آهنگ خاص هستند. به عنوان مثال، زمانی که یک نوازنده پیانو یا کیبورد برای یک لحظه کلیدها را فشار می دهد تا هر نت را بنوازد، یا زمانی که یک نوازنده ویولن یک نت را برای چند ثانیه می نوازد، به این عمل "کشیدن" نت ها گفته می شود. در این قسمت نت ها به صورت متوالی پخش می شوند. بر اساس تئوری موسیقی، هر نت تنش ثابتی دارد. این کشش استاتیک به چند قسمت تقسیم می شود. این ویژگی ها شامل نت های گرد، نت های سفید، نت های چنگ دلاری و نت های چنگ سه گانه است.

منظور از میزان در موسیقی چیست؟

جملات در واقع مانند جملات فردی هستند که یک پاراگراف یا متن را می سازند. در تئوری موسیقی، ضرب آهنگ یک قطعه یا ملودی را تشکیل می دهد. در هر ریتم موسیقی فعل و انفعالاتی وجود دارد که در نهایت یک ملودی ایجاد می کند. یک خط عمودی روی خط افقی تکیه گاه قرار می گیرد که مرز بین دو اندازه را مشخص می کند. افکت‌ها انواع مختلفی دارند که رایج‌ترین آنها افکت‌های دوتایی، سه‌گانه و ترکیبی است. در پایان یک قطعه موسیقی، در انتهای آخرین پیمانه، دو خط عمودی مجاور کشیده می شود که به آنها خطوط انتهایی می گویند. یک خط پایانی دوگانه نشان دهنده پایان یک قطعه موسیقی یا یک ملودی است.

نتیجه

هرگز برای یادگیری نت ها و نواختن صحیح آنها عجله نکنید. مهمترین نکته در نواختن هر سازی اجرای صحیح ریتم و ملودی است. اگر برای یادگیری عجله کنید و تمرکز را فراموش کنید، همیشه اشتباه بازی می کنید و به تدریج توانایی خود را در بازی از دست می دهید. سعی کنید هر نت را به درستی اجرا کنید و با تمرین هر قسمت به ترتیب مهارت های خود را افزایش دهید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۳/۰۲/۲۷
  • ۱۵۸۵۰ نمایش
  • سپیده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی