اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

در این وب سایت به معرفی سئو و نمونه کارها خواهیم پرداخت.

چاپگر جوهر افشان چیست؟ عملکرد و ویژگی ها

جمعه, ۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۰۲:۰۶ ب.ظ


پرینترهای جوهرافشان محبوب ترین گزینه برای چاپ خانگی هستند. برخلاف پرینترهای لیزری که از تونر استفاده می کنند و بیشتر برای چاپ با حجم بالا در تنظیمات اداری طراحی شده اند، این چاپگرها با حرکت قطرات جوهر روی کاغذ کار می کنند. چاپگرهای جوهرافشان معمولاً ارزان، کوچک هستند و تصاویر و اسناد متنی را با کیفیت بالا چاپ می کنند. اگر قصد خرید چاپگر جوهر افشان را دارید، نحوه کار و استفاده این چاپگرها را ببینید.

برای خرید چاپگر استوک به فروشگاه انژکتور مراجعه کنید.

چاپ جوهر افشان چیست؟

چاپگر جوهر افشان یک دستگاه جانبی است که از طریق اتصال بی سیم یا کابلی به رایانه متصل می شود. این چاپگر اسناد یا عکس ها را از رایانه شما دریافت می کند و آنها را بر روی کاغذ باند یا عکس با کیفیت بالا چاپ می کند. در مورد چاپگرهای بی سیم، هر کسی در خانواده می تواند تا زمانی که به یک شبکه خانگی متصل باشد. می تواند از طریق دستگاه بی سیم به چاپگر متصل شود و چاپ کند.

چاپگرهای جوهرافشان بر روی رسانه های غیر متخلخل بهترین کار را دارند. بنابراین، کاغذ باند کمی سنگین تر از آنچه معمولا در دفاتر استفاده می شود (24 پوند در مقابل 20 پوند) مطلوب است. کاغذی که مخصوص چاپگرهای جوهرافشان طراحی شده است دارای سطح سختی است که از لکه شدن جوهر جلوگیری می کند. هزینه این نوع کاغذ کمی بیشتر از کاغذ کپی اداری معمولی است. کاغذ عکس با کیفیت بالا برای چاپگرهای جوهرافشان تولید می شود، اما گرانتر از کاغذ باند است.

چاپگرهای جوهرافشان که به عنوان چاپگرهای چند کاره توصیف می شوند، علاوه بر چاپ، به قابلیت اسکن و کپی نیز مجهز هستند. هر دوی این گزینه ها مستقیماً توسط چاپگر انجام می شود.

برند پرینتر جوهرافشان

اکثر چاپگرهای جوهر افشان خانگی ارزان، نسبتا کوچک و سبک هستند. چاپگرهای جوهر افشان درجه تجاری بزرگتر، گرانتر هستند و روی طیف وسیعی از مواد چاپ می شوند.

سرعت چاپ

سرعت چاپگر جوهر افشان  آوافرهنگ معمولاً با تعداد صفحات در دقیقه که فقط با جوهر سیاه چاپ می شود و تعداد صفحات در دقیقه چاپ رنگی ارزیابی می شود. سرعت در پرینترهای مختلف متفاوت است. با این حال، یک رتبه بندی معمولی برای اکثر مدل ها 10.5 صفحه در دقیقه با جوهر سیاه و پنج صفحه در دقیقه با جوهر رنگی است. پرینترهای جوهر افشان تجاری سریعتر از چاپگرهای کوچک و گرانتر از چاپگرهای خانگی هستند.

کاغذ استفاده می شود.

اکثر چاپگرهای جوهر افشان خانگی اندازه های استاندارد Letter و Legal را انجام می دهند. زیرمجموعه پرینترهای جوهرافشان (چاپگرهای عکس اختصاصی) کوچک هستند و فقط برای عکس ها در نظر گرفته شده اند نه اسناد. این کاغذها در سایزهای 4*6 اینچ، 5*7 اینچ و سایزهای دیگر موجود می باشند.

کارتریج پرینتر جوهرافشان

کارتریج های جوهر افشان بسیار گران هستند. بسته به کاربرد، غیرعادی نیست که هزینه مواد مصرفی از هزینه چاپگر در یک سال فراتر رود. اگر به دنبال خرید یک چاپگر جوهرافشان جدید هستید، قبل از خرید، قیمت چاپگر را تخمین بزنید.

چاپگر جوهر افشان چگونه کار می کند؟

یک چاپگر جوهر افشان با پاشیدن قطرات ریز جوهر روی کاغذ تصویری ایجاد می کند. همانطور که کاغذ از طریق مجموعه ای از غلتک ها تغذیه می شود، سر چاپ به جلو و عقب حرکت می کند. یک تصویر کامل از بسیاری از نقاط ریز تشکیل شده است، مانند پیکسل های روی صفحه تلویزیون یا تلفن.

زرد، سرخابی (قرمز)، فیروزه ای (آبی) و سیاه رنگ های مرکب رایج (CMIK) در چاپگرهای جوهرافشان هستند. آنها با هم استفاده می شوند و می توانند بیشتر رنگ ها را تولید کنند. هر رنگ جوهر معمولاً در یک کارتریج قابل تعویض جداگانه وجود دارد، اما برخی از مدل‌ها جوهر را در یک کارتریج ترکیب می‌کنند.

شارژ مجدد کارتریج های پرینتر جوهرافشان

کارتریج های جوهر حاوی تراشه های کامپیوتری کوچکی هستند که سطح جوهر را در کارتریج کنترل می کنند. هنگامی که سطح جوهر کم است، از شما خواسته می شود کارتریج را تعویض کنید

تکنولوژی Ink Jet

اکثر چاپگرهای مصرفی از روش قطرات حرارتی (DOD) برای توزیع جوهر استفاده می کنند. در این فرآیند جوهر از کارتریج مستقیماً در یک مخزن کوچک در پشت نازل ریخته می شود. یک واحد گرمایش الکتریکی کوچک در استخر قرار دارد. هنگامی که یک پالس جریان الکتریکی از آن عبور می کند، حلال رنگ تبخیر می شود که باعث افزایش فشار می شود و یک قطره رنگ از نازل خارج می شود. سپس حباب بخار فشرده می شود، منقبض می شود و جوهر بیشتری را به داخل مخزن می کشاند.

چاپگرهای تجاری بزرگ به جای بخاری از مواد پیزوالکتریک استفاده می کنند. در این دستگاه ها یک غشای پیزوالکتریک شبیه به یک بلندگوی کوچک به خوبی پشت جوهر قرار می گیرد.

نازل جوهر

مجموعه چاپ شامل یک نازل، یک مخزن و یک بخاری پیزوالکتریک است. در بسیاری از چاپگرهای مصرفی، هد چاپ بخشی از کارتریج جوهر یکبار مصرف است. این بدان معنی است که هر بار که رنگ جدید مورد نیاز است، تعویض می شود. چاپگرهای گران قیمت از هدهای ثابت استفاده می کنند.

فناوری های دیگری نیز در چاپگرهای جوهرافشان تجاری در مقیاس بزرگ در حال ظهور هستند. اما نه در چاپگرهای خانگی. آنها اغلب از ارتعاش اولتراسونیک و بار الکتریکی برای پاشش مداوم قطرات جوهر استفاده می کنند. این چاپگرها سریعتر هستند و از طیف وسیع تری از جوهرها و رنگ ها استفاده می کنند. از جمله آنهایی که بر اساس پرتوهای حلال و فرابنفش کار می کنند. در نتیجه، چاپ ها نسبت به چاپگرهای مصرفی بادوام تر و مقاوم تر در برابر آب هستند.

سایر کاربردهای چاپ جوهر افشان

پرینتر جوهر افشان پرینترهای ارزان قیمتی هستند که می توانند عکس ها و اسناد را چاپ کنند. با این حال، چاپ جوهر افشان تجاری طیف وسیعی از کاربردها را دارد. برای چاپ تابلوها، بیلبوردها، تی شرت ها، تاریخ انقضای مواد غذایی و غیره استفاده می شود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۲/۰۹/۲۴
  • ۲۸۳۷ نمایش
  • سپیده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی