اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

در این وب سایت به معرفی سئو و نمونه کارها خواهیم پرداخت.

20 نکته طلایی برای مدیریت شبکه کامپیوتری

چهارشنبه, ۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۰۵:۵۰ ب.ظ


شبکه های کامپیوتری متأسفانه توسط بسیاری از مهندسان شبکه مورد غفلت و کم ارزش گذاری قرار گرفته است. برای اکثر مردم، کابل کشی کامپیوتر به معنای اتصال ساده کامپیوترها به یکدیگر با یک کابل و اتصال آن به پریز برق است.

یک مهندس شبکه یا متخصص شبکه باید از نکات مهم در فرآیند کابل کشی شبکه کامپیوتری اطلاعات کافی داشته باشد و با کابل کشی با دقت و کیفیت بالا کار کند. با این حال در سال های اخیر شاهد محصولات قابل اعتماد و نسبتا خوب مرتبط با استاندارد اترنت بوده ایم. در زیر، چند نکته کلیدی را که متخصصان شبکه باید هنگام کابل‌کشی شبکه‌های کامپیوتری خود در نظر داشته باشند، مرور می‌کنیم:

طول کابل عامل مهمی در هنگام اتصال به شبکه کامپیوتری است

طبق استاندارد بین المللی EIA/TIA در کابل کشی شبکه اینترنت، طول کابل باید حداکثر 100 متر باشد. این استاندارد در رابطه با کابل همبستگی نیز ذکر شده است.

از سیم های بلند استفاده نکنید، زیرا ممکن است مشکل ساز باشد

اطمینان حاصل کنید که هیچ بار اضافی روی سینی ها قرار نمی گیرد

سینی های کابل معلق باید در جای خود محکم شوند. این کار را می توان با استفاده از یک قفسه یا با اتصال آن به پایه سقفی انجام داد. ضمناً نباید بار اضافی بر روی سینی وارد شود، زیرا در این صورت ممکن است سینی کابل به دلیل وزن زیاد از جای خود خارج شود و به سایر دستگاه های موجود در شبکه آسیب برساند.

فضایی برای جمع آوری کابل های اضافی باید در نظر گرفته شود

این مشکل معمولا در کابل کشی شبکه اینترنت اهمیت بیشتری دارد. تعداد زیاد کابل ها علاوه بر ایجاد مشکلات امنیتی، نگهداری آنها را نیز پیچیده می کند. اگر فضای کافی برای جمع آوری کابل های اضافی وجود نداشته باشد، ممکن است زیر دست و پای پرسنل بیفتند یا بشکنند.

فشار اضافی روی سینی کابل می تواند به کابل ها آسیب برساند.

اگر بار روی سینی کابل زیاد باشد، کابل‌های انتهایی ممکن است در اثر وزن کابل‌های دیگر آسیب ببینند. کابل های آسیب دیده باعث انتقال سیگنال ضعیف می شوند. در نتیجه این نکته در کابل کشی شبکه های کامپیوتری اهمیت زیادی دارد.

کابل های آویزان الاستیک هستند

هنگام کابل کشی شبکه های کامپیوتری باید دقت زیادی کرد. همانطور که کابل های شبکه آویزان می شوند، گرانش و فشار فیزیکی بر روی هسته مسی کابل فشار وارد می کند. این باعث می شود که کابل ها به مرور زمان کشیده شوند. هرچه کابل طولانی تر باشد، کشش بیشتری دارد. این به تدریج انتقال سیگنال را ضعیف می کند و بر عملکرد شبکه تأثیر می گذارد. بنابراین هدف از مدیریت کابل نه تنها تمیز کردن آنها بلکه در نظر گرفتن مزایای مکانیکی آن است.

کابل ها را نیشگون نگیرید

هنگام اتصال به اینترنت از محکم کشیدن کابل ها خودداری کنید زیرا در نهایت منجر به نازک شدن سیم مسی و آسیب به کابل می شود. این می تواند پیچ ​​ها را در کابل تقسیم کند و انتقال سیگنال ها را دشوار کند. طبق استانداردهای کابل شبکه، استحکام کششی کابل ها 110 نیوتن است و سازندگان کابل شبکه باید اطمینان حاصل کنند که کابل های تولید شده قادر به تحمل این فشار خواهند بود. برای این کار لازم است کابل های شبکه در حین تولید، قبل از کابل های شبکه کامپیوتری تست شوند.

مسیریابی کابل های داده و کابل های برق باید جداگانه باشد.

از آنجایی که نقطه خمش کابل برق زیر نقطه خم کابل مسی است، نمی توان از جعبه های ترمینال برای عبور کابل های برق استفاده کرد. اگر از مسیر عبور کابل های دیتا برای کابل های برق استفاده شود، سیم های مسی کابل های برق به دلیل خمش زیاد پیچ ​​خورده و کارایی خود را از دست می دهند. اگر کابل شبکه کامپیوتر از کابل برق جدا نباشد کیفیت مناسبی برای شما ایجاد نمی شود.

از کابل های ارزان قیمت با مس کم استفاده نکنید

معمولاً عرض مس در کابل‌های ارزان قیمت کمتر از کابل‌های دیگر است و این امر باعث ایجاد تداخل در انتقال سیگنال‌ها می‌شود، از طرف دیگر در صورت نصب همراه با یکدیگر از علت ایجاد اختلال می‌شود. ناهماهنگی در ارائه سیگنال هایی که باعث اختلال بیشتر در عملکرد نهایی شبکه می شود. کابل های مسی کوتاه با گذشت زمان کیفیت خود را از دست می دهند و ممکن است بشکنند.

از استفاده از پچ کوردهای ارزان قیمت برای کابل کشی شبکه خودداری کنید

اکثر کابل ها و پچ کوردهای ارزان قیمت استانداردهای جهانی را رعایت نمی کنند و عملکرد شبکه را مختل می کنند. برخی از تولیدکنندگان برای کاهش هزینه تولید کابل به روش های دیگری متوسل می شوند که این روش ها عبارتند از:

بسته بندی ضعیف و جعبه نامرغوب

از بند برنجی استفاده نکنید

عدم نظارت و کنترل کیفی در حین تولید به خصوص از نظر پیچش کابل

از کابل های تو در تو خودداری کنید، زیرا در انتقال سیگنال اختلال ایجاد می کنند

اگر کابل شبکه کامپیوتری تو در تو باشد، تداخل قابل توجهی در میدان مغناطیسی ایجاد می کند و در انتقال سیگنال اختلال ایجاد می کند. اتصال دائمی و آزادانه شبکه های کامپیوتری نیز صحیح نیست، زیرا گروه بندی کابل ها به یکدیگر میدان مغناطیسی ایجاد می کند.

کابل های شبکه باید دور از خطوط برق نگهداری شوند

اگر کابل های برق نزدیک به کابل های برق باشند، جرقه های نویز در کابل های برق ایجاد می شود. اگر کابل‌های مسی در نزدیکی خطوط انتقال برق قرار گیرند، می‌توان جریانی با فرکانس 50/60 هرتز القا کرد. بنابراین، باید یک فاصله معمولی بین کابل های داده و کابل های برق حفظ شود.

از منابع تداخلی با کابل های برق اجتناب کنید

ممکن است منابعی در نزدیکی کابل های شبکه وجود داشته باشد که باعث ایجاد جریان های 50/60 هرتز شود. سعی کنید از لامپ های LED در مرکز داده خود استفاده کنید، زیرا مصرف انرژی کاهش می یابد و تداخل کمتری در عملکرد سیگنال وجود دارد. خط دیتا باید دور از موتور کولر گازی باشد و برای کاهش جریان بهتر است از منبع تغذیه جداگانه برای خنک کننده و سایر تجهیزات خنک کننده استفاده شود.

فراموش نکنید که کابل ها را خشک نگه دارید

وجود رطوبت در نزدیکی کابل ها می تواند خواص دی الکتریک آنها را تغییر دهد و در انتقال سیگنال اختلال ایجاد کند. در مورد استفاده از کابل های مسی در کابل کشی شبکه های کامپیوتری در اتاق ها و کانال های کناری ساختمان، باید از ضد آب بودن تلاش اطمینان حاصل کرد. همچنین می توان از کلاهک های مخصوصی استفاده کرد که از ورود آب و رطوبت به کانال ها جلوگیری می کند.

فراموش نکنید که سیم ها را خنک کنید

برخی از کابل های شبکه کامپیوتری، مانند کابل هایی که برای PoE استفاده می شوند، می توانند گرما تولید کنند. کابل هایی که در اطراف گرما ایجاد می کنند می توانند بر کیفیت انتقال سیگنال و عملکرد شبکه تأثیر منفی بگذارند.

  • سپیده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی