اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

در این وب سایت به معرفی سئو و نمونه کارها خواهیم پرداخت.

3 اوتیسم کودکان نمونه‌های باورنکردنی

سه شنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴ ب.ظ

 

اولین شبهه ای که در ارتباط با ابتلا به اوتیسم و دریافت واکسن ۳ گانه سرخک-اوریون-سرخچه در کودکان به وجود آمد، در سال ۱۹۸۸ با انتشار یک مقاله رخ داد که علی رغم حضور اندک افراد شرکت کننده (۱۲ نفر)، نتایج آن هیاهوی بسیاری در مجامع علمی و خانواده ها به وجود آورد که اگرچه بعد ها مشخص شد که در نتایج آن دست کاری صورت گرفته است. چرا که بسیاری از علائم اوتیسم برای همه کودکان خردسال مشترک است اما تفاوت در این است که این علائم در کودک اوتیستیک بیشتر دیده میشود. یکی دیگر از احتمالات در ارتباط با بروز اختلال اوتیسم کودکان، دریافت واکسیناسیون بود که طی تحقیقات بسیاری که در این زمینه صورت گرفت، این نظریه به طور کامل رد شد. به ویژه در سنین نوجوانی که برخی از نشانههای آن با بیتفاوتی و بیتوجهی شایع در دوران بلوغ اشتباه گرفته میشود. اما مطالعات نشان میدهد که اختلال افسردگی در کودکان زمینههای ارثی نیز دارد و بر اثر تعامل عوامل جنتیک و محیطی ایجاد میشود. شواهد جدید حاکی از این است که ممکن است این اختلال در اثر جهش­های ژنتیکی، که به بالا بودن سن مادر و یا پدر حین تشکیل نطفه مربوط است، رخ دهد.

هیچ شیی را برای نشان دادن به بزرگترها بالا نگه نمیدارد. در یک سالگی هیچ تک کلمهای را به زبان نمیآورد. این میتواند جزیی یا در برخی از وقتها مهم باشد. این افراد کاری را که دارای اولویت است یا مهمتر است را انجام نمیدهند و به جای آن کاری را انجام میدهند که اهمیت و ضرورتش کمتر است. برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم می توانند تشنج نیز داشته باشند که ممکن است تا دوره نوجوانی شروع نشود. تغییر ناگهانی و بدون مقدمه و از دست دادن دوستان ممکن است برای کودک ناخوشایند و آسیبزننده باشد. روانشناسان مهمترین عوامل افسردگی در کودکان و نوجوانان را تجربیات ناگوار و آسیبزننده چون آزار و خشونت جسمی، طلاق والدین، جنگ و مهاجرت میدانند. روانشناسان ترس و اضطراب را عامل بروز افسردگی در کودکان میدانند. و گاهی این نشانهها با اضطراب توأم میشوند. در کودکان کمی بزرگتر نشانههای افسردگی با بیان نگرانی درباره سلامت خود، اطرافیان، اضطراب هنگام جدا شدن از والدین، ترس از تاریکی و تنهایی و در نوجوانان با منفیکاری، رفتارهای ضد اجتماعی، مصرف الکل یا دواهای غیرقانونی، تمایل به ترک خانه، احساس درک نشدن توسط اطرافیان، بیقراری، بدخُلقی، پرخاشگری یا بروز مشکلات تحصیلی بروز میکند. بیشتر با بدخُلقی، بدقلقی، بهانهگیریهای بیدلیل و طولانی، گریههای بیدلیل همراه با عصبانیت و تحریکپذیریهای زیاد به نحوی که آرام کردن آنها به سختی امکانپذیر باشد، بروز میکند.

اگر چنین است، ممکن است که او یک تاخیر حرکتی داشته باشد. اگر کودک مکتبی شما هنوز با تکلم مشکل دارد، ممکن است لازم باشد به نقایص احتمالی در یادگیری مانند اختلال کم توجهی، بیش فعالی و اوتیسم توجه کنید. به همین دلیل لازم است که والدین نسبت به رفتارهای فرزندشان حساسیت و دقت کافی داشته باشند. همانگونه که جدول 1 نشان میدهد، میانگین و انحراف معیار نمره کل اوتیسم کودکان اصفهان به ترتیب 09/100 و 35/16 است. اختلالات دیستایمی یا افسردهخویی با خلق افسرده و تحریکپذیر در اکثر اوقات هنگام روز و بیشتر در یک دوره زمانی حداقل یک ساله مشاهده میشود و مجموعه نشانههای محدودتری از افسردگی اساسی را داراست و در حقیقت یک افسردگی مزمن و بادوام است. از دردهای جسمانی چون دل درد مینالد، بیخواب یا پرخواب میشود. گاهی دلایل سادهتری چون تعویض مکتب، یا کودکستان، اسبابکشی و مهاجرت که ممکن است از نظر والدین تنوع باشد برای کودک ناگوار است. اگرچه انجام تحقیقات مختلف توانست از نگرانی مردم برای دریافت واکسن های ضروری بکاهد ولی یک شبهه دیگر که ممکن است تیمروزال موجود در واکسن ها سبب بروز اوتیسم کودکان شود بار دیگر خانواده ها را دچار تشویش کرد.

در کودکان نشانههای افسردگی تا حدودی با بزرگسالان متفاوت است و بروز نشانهها در سنین مختلف یکسان نیست. افسردگی میتواند در هر سنی بروز کند ولی از آنجا که کودکان قادر به بیان حالات خود نیستند توجه به رفتار آنها بسیار اهمیت دارد. ما امیدواریم که این اطلاعات به شما کمک کند تا در مورد کودک و دغدغههای رشدی او اطلاعات بیشتری بهدست آورید. همچنین، به منظورتعیین ثبات درونی مقیاس گارز، ضریب همبستگی بین مؤلفهها و نمره کل محاسبه شد که در جدول 5 ذکر شده است. آیا گمان میکنید که نوزاد یا کودک نوپای شما با تاخیر رشد مواجه است؟ آیا فکر میکنید که کودک شما به موقع راه نمیرود و یا متوجه شدهاید که کودک نوپای شما برای گرفتن یک قاشق مشکل دارد؟ ونورت میلر،هنر پیشه آمریکایی میگوید که پزشکان از یک سال به این سو علایم اختلال اوتیسم را در او تشخیص و تایید کرده اند. علایم اختلالات شناختی مانند اوتیسم در ۱۲ تا ۱۸ ماهگی سر و صدا نمیکند.

در ۴ ماهگی هنوز هیچ تلاشی برای تقلید صدا انجام نمیدهد. ● تا چه میزان نسبت به محرک های محیطی همچون نور، صدا یا دما حساس است؟ متاسفانه یک بی خبری نسبت به این جز از سستی حتی در میان متخصصان سلامت روان باعث شده که آن را تنها یک «عادت بد» میبینند. می­توان برای کودکان و بزرگسالان و کسانی که علائم خفیف یا شدیدی از اختلال طیف اوتیسم دارند از این روش استفاده کرد. از طیف خفیف اختلال اوتیسم می توان به سندرم آسپرگر و اختلال های فراگیر رشد اشاره کرد. برخی از افراد مبتلا به اوتیسم ممکن است بهطور خفیف این علائم را بروز دهند و برخی دیگر به شدت تحت تأثیر آنها قرار گیرند. به افراد دیگر علایمی مانند خداحافظی یا مانند این را نشان نمیدهد. 9. حرکاتی مانند دست تکان دادن یا اشاره کردن را انجام نمیدهد. در ۷ ماهگی به صداها پاسخ نمیدهد. در ۲ سالگی همچنان روی انگشتان پا حرکت می کند. گوشهگیری و خجالتی بودن جز شایعترین نشانههای اضطرابهای اجتماعی کودکان است که میتواند زندگی آنها را مختل کند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد بهترین روانشناس در تهران لطفا به بازدید از وب سایت ما.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۲/۰۵/۲۴
  • ۱۶۷۰۳ نمایش
  • سپیده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی