اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

اتاق سئو

وبسایتی در رابطه با سئو و مطالب مرتبط

در این وب سایت به معرفی سئو و نمونه کارها خواهیم پرداخت.

چرا آرایش می کنیم؟

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۴۰۲، ۰۷:۵۸ ب.ظ

 امروزه لوازم آرایشی در بین خانم ها در سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده است. کشور ما ایران به هیچ وجه جزو اولین کشورهایی نیست که از این امر مستثنی شده است. بر اساس آمار منتشر شده رتبه هفتم جهان از نظر واردات محصولات آرایشی و بهداشتی و از نظر مصرف در بین کشورهای جنوب و غرب آسیا پس از هند و پاکستان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

زنان از طریق آرایش، هویت، هویت یا سوبژکتیویته عمیق تری در برداشت خود از زنانگی ایجاد می کنند. مفهوم زیبایی و آرایش در جامعه مدرن ارتباط تنگاتنگی با جنسیت دارد.

امروزه با توجه به مصرف انبوه لوازم آرایشی در ایران و همراهی آن با مفاهیم زیبایی و زنانگی، نگاه به این امر روزمره با دقت و توجه بیشتری ضروری به نظر می رسد.

موضوع آرایش زنانه در قالب پرسش ها و چالش های فراوانی قابل طرح و بررسی است که هر کدام اهمیت خاص خود را دارند.

در اینجا، یافته‌های پژوهشی خانم نوری را در مورد چگونگی بازنمایی زیبایی زنانه در گفتمان مردان (با نگاهی به آرایش روزمره زنان در تجربه‌های زیسته زنان) خلاصه می‌کنیم و تلاش می‌کنیم این کار را انجام دهیم. پرداختن به موضوع آرایش زنان از منظر مطالعات فرهنگی. در سخنان پدران، با اشاره به مفهوم زیبایی به عنوان یک پدیده و پویایی فرهنگی و اجتماعی، دلایل، مشکلات و مشکلات جامعه بیگانه بیان و تبیین شده است. کنترل بر آرایش زنان به اختصار بررسی می شود و تلاش می شود مشخص شود که آیا آرایش زنان به عنوان یک پدیده هویتی با مفهوم زیبایی زنانه تحت کنترل ساختارهای مردسالارانه مرتبط است یا خیر. در نهایت، برداشت زنان از زیبایی و بیان آنها در آرایش با بررسی تجربیات زیسته زنان مورد بحث قرار خواهد گرفت.

در این پژوهش با 20 زن 18 تا 45 و 26 ساله در شهر تهران مصاحبه و در مورد فعالیت های روزمره و اوقات فراغت آنها جویا شد.

ابتدا پوشش و چیدمان نمونه را به دقت در نظر بگیرید. محقق با گذراندن مدت زمان طولانی در آرایشگاه های شلوغ در مناطق مختلف تهران، مشتریان همیشگی آنها را شناسایی و با متصدیان سالن ها مصاحبه کرد. نمونه ای را انتخاب کنید و با آنها مصاحبه کنید. و در حین مصاحبه نمونه های دیگر همچنین از طریق مصاحبه شوندگان جمع آوری خواهد شد.

هر مصاحبه از 40 دقیقه تا یک ساعت و گاهی یک ساعت و نیم طول می کشید و مصاحبه بر اساس برنامه مصاحبه آماده شده بود.

در هر مصاحبه، پس از ایجاد اعتماد و شروع مصاحبه به صورت یک گفتگوی دوستانه، از مصاحبه شونده خواسته شد تا داستان خود را در مورد آرایش و زیبایی زنان و بر اساس اهدافی که محقق در طول گفتگو تعیین کرده است، به اشتراک بگذارد.

معنی آرایش برای زنان

چرا آرایش می کنیم؟ | اولین یافته تحقیق به معنای آرایش از دیدگاه یک زن مربوط می شود. از دیدگاه هنرمندان میکاپ، آرایش معنای دیگری دارد. معانی اصلی که پاسخ دهندگان ذکر کرده اند عبارتند از:

1- آرایش یعنی بهداشت، پاکیزگی و زیبایی:

برخی از پاسخ دهندگان آرایش را نوعی پاکی و زیبایی می دانند. آنها معتقدند آرایش بخشی از نظم ظاهری است و با صرف وقت برای آرایش، افراد احساس می کنند تمیزتر و مرتب تر هستند یا احساس می کنند چیزهای منفی خود را از بین برده اند.

«من تمیزی و تمیزی را دوست دارم. به نظر من افرادی که به ظاهر خود اهمیت نمی دهند به چیزهای مهم تر اهمیت نمی دهند. (فاطمه - 31 ساله)

2- آرایش یعنی دانش ابزاری.

سوالی که هنگام مصاحبه با زنان در مورد آرایش مهم به نظر می رسد این است:

اول اینکه خانم ها چگونه آرایش می کنند؟

دوم، چگونه این را یاد گرفتید؟

و مون: چگونه از آنچه یاد می گیرند استفاده می کنند؟

و به نظر می رسد که همه این سؤالات به درد زنانی می خورد که نیاز به دانش دارند. و بررسی این دانش بسیار مهم است زیرا خود زنان آرایش را دانشی زنانه می دانند و معنای مرتبط با آن را در دل این دانش نهفته است، هر چند زنان را زنانه می دانند.

پدرم فردی بسیار سنتی و سختگیر بود، به خصوص که من از همه بزرگتر بودم. وقتی در دانشگاه قبول شدم و به تهران آمدم احساس می کردم که می خواهم زندگی کنم. در واقع قبل از اینکه وارد دانشگاه شوم. (سمیه، 32 ساله).

"راستش، مهم نیست که من چه فکر می کنم، یادم نمی آید که چگونه آرایش کنم. انگار در خون من است، چیزی که همیشه بدون فکر کردن به آن می‌شناختم. من فکر می کنم آرایش ذاتاً زنانه است، می دانید؟ (حرکات هیجانی صورت و دست ها) به نظر من هنری پر از رنگ و ظرافت، حسی لطیف است. شاید مردان بتوانند نحوه آرایش کردن را بیاموزند، اما فکر نمی‌کنم آنها احساس کنند که یک زن هنگام آرایش کردن چه احساسی دارد» (مونا، 23).

"مادرم مذهبی بود و نمی دانم آرایش را دوست ندارد یا می ترسد؟ من همیشه دوست داشتم مثل او بزرگ شوم. خیلی زیبا بود. وقتی داشت آرایشش را انجام می داد من او را تماشا می کردم. او رفت، من و نازی رفتیم سراغ وسایلش» (مهدیه، 27).

3- آرایش یعنی زیبایی:

بسیاری از پاسخ دهندگان آن را زیبا، تزئینی یا تزئینی تفسیر می کنند. در اینجا لازم به ذکر است که بین تعریف زیبایی که برای زنان تعریف شده است تفاوت وجود دارد:

زیبایی طبیعی و زیبایی جنسی که در آن میل جنسی فرد با آرایش یا هنر تحریک می شود و در این مورد میل جنسی تعیین کننده است.

تغییر در روش آرایش ما ناشی از بازخوانی تمایلات جنسی ماست. و از منظر انتقادی می توان گفت که در جامعه مردسالار به دلیل نقش برانگیختگی جنسی بنابراین آرایش از عرصه زیبایی حذف شد و جابجا شد. وارد صنعت سکس

 

 

در بهترین سالن زیبایی تهران زیبایی به معنای زیبایی شناختی آن نیست، بلکه به معنای دیگری مانند «زیبا بودن» تعریف می شود.

"بیشتر اوقات در خانه آرایش می کنم تا زیبا باشم. مثل شوهرم نمی توانم چشمانم را پاک کنم" (نازنین، 32 ساله).

"زنان آرایش می کنند تا زیبا شوند، زیبایی یک اصل اساسی برای زنان است" (رویا، 27 ساله).

4- آرایش یعنی وسیله ای برای ایجاد تنوع و لذت:

گروهی از پاسخ دهندگان آرایش را ابزاری می دانند که می تواند باعث تنوع شود. زنان خصوصاً بین لذت در صورت زیبا و رابطه بین چهره زیبا و آرایش و بین لذت در رابطه جنسی و زیبایی رابطه برقرار می کنند.

«آرایش یعنی ساده کردن صورت، هر روز جلوی آیینه می روم، احساس زیبایی می کنم و همه چیز مطابق میل من پیش می رود» (فاطمه، 36)

"بعضی وقت ها که در خانه حوصله ام سر می رود، می روم جلوی آینه و دستم را روی سرم می گذارم تا حالم بهتر شود. روزهایی است که احساس می کنم خیلی زیبا شده ام. آمدم به دوست پسرم زنگ بزنم. راه بروید" (مری، 27 ساله).

به گفته این گروه، آرایش چیزهای مختلفی را به همراه دارد. خسته از همیشه یک شکل بدون آرایش، ساده و تکراری. بسیاری از خانم ها آرایش را راهی برای زیباتر به نظر رسیدن می دانند و این زیبایی را با احساس شادی ترکیب می کنند و با این احساس خود را در تعادل جنسیت قدرتمندتر می یابند.

5- آرایش وسیله ای برای تغییر حالت روحی است.

برخی از پاسخ دهندگان آرایش را به عنوان راهی برای تغییر خلق و خوی تشخیص دادند. به عنوان مثال، آنها معتقدند آرایش راهی برای بهبود افسردگی است و برخی آن را وسیله ای برای اعتماد به نفس می دانند.
  • سپیده

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی